Menu

Wykład „Jak działa środowisko i rynek sztuki w Polsce?”

Sprawozdanie z wykładu dr Katarzyny Młyńczak – Sachs

Autorka wykładu: dr Katarzyna Młyńczak – Sachs

Z wykształcenia ekonomistka i politolożka, zawodowo i z pasji zajmuje się zarządzaniem kulturą, specjalizując się w obszarze sztuk wizualnych, do którego trafiła ponad 15 lat temu poprzez Fundację Art Transparent, w której z kolei rozwijała Przegląd Sztuki Survival. 

Współtworzyła międzynarodowy program Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. 

Od 2017 roku współtworzy Krupa Gallery, a od 2019 roku jest prezeską Fundacji Krupa Gallery. 

Prowadząc galerię komercyjną Krupa Gallery bierze udział w międzynarodowym rynku sztuki. 

Wykład „Jak działa środowisko i rynek sztuki w Polsce?” został podzielony przez prelegentkę na trzy zasadnicze aspekty.

Na początku publiczność miała okazję zapoznać się z danymi na temat polskiego rynku sztuki (roczny przyrost obrotów, struktura sprzedaży, ośrodki pośredniczące w transakcjach, domy aukcyjne itp.).

Następnie został omówiony kontekst międzynarodowy, obejmujący wiedzę o najważniejszych targach sztuki na świecie, wydarzeniach artystycznych w Europie oraz wymagającym i niepewnym procesie naboru „wystawców”. Dopełniając ten zasób wiedzy, dr Młyńczak-Sachs omówiła również pozycję i możliwości osób artystycznych, a w szczególności kwestię ich relacji z podmiotami rynkowymi.

Wydarzenie zostało sfinalizowane serią pytań od publiczności, skupiających się na rynkowym rozwoju kariery i barierach natury techniczno-estetycznej.

Kliknij tutaj, żeby zajrzeć do prezentacji!

„Czyje głosy są słyszane? Program wymiany dla zagranicznych artystów z Polski i Norwegii” to projekt współfinansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu „Kultura”.  

Aktualności / AIR Wro

Od brydżowej rozgrywki do filmowej etiudy

,,Na dole huczał jazz.[…] Bez względu na pogodę, na paru metrach kwadratowych przestrzeni podrygiwała twardo sprasowana masa ludzka. Na górze przy dwu szeregach kanciastych stolików zasiadły każdego popołudnia i wieczora pracowite czwórki brydżystów.”

Tkanina artystyczna jako narzędzie do współpracy (i tworzenia magii?) – rezydencja Oscara Anderssona | Magic Carpets

To był koniec roku szkolnego i pierwszy dzień lata, kiedy na wrocławskim podwórku przy ul. Ruskiej w świetle neonów pojawiła się premierowo tkanina artystyczna Oscara Anderssona. Błękitno-zielone, przypominające nowoczesny gobelin dzieło sztuki było efektem współpracy szwedzkiego ilustratora z grupą młodzieży, z którą warsztatowo pracował w czerwcu tego roku.

Rezydencja znikającego miasta

Projekt realizowany w ramach międzynarodowego programu „What’s next?”, eksploruje tematy przemijania, upadku i transformacji. W kwietniu 2024 roku dwójka artystów – Arek Pasożyt i Anastasiia Zazuliak – spotkała się we Wrocławiu, by uchwycić tę dynamiczną grę między zanikiem a odrodzeniem. Kulisy tego artystycznego procesu badawczego zdradza kuratorka projektu, Karolina Jaworska.

Zobacz wszystkie aktualności
Bądź na bieżąco!

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co się u nas dzieje, zapisz się do newsletera.