Dowiedz się, jak zrozumieć przyszłość

Czym są trendy i jak wykorzystywać je w pracy w kulturze? Co zrobić, by być krok przed innymi? Jak być uważnym na zmiany i gdzie szukać pierwszych sygnałów nowych trendów? Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań znajdziemy 14 i 21 kwietnia na warsztatach „Trendwatching w kulturze”, które poprowadzi Monika Borycka (TrendRadar)!

Umiejętność czytania, analizowania i prognozowania trendów to unikatowe kompetencje, które w obliczu ogromnych zmian geopolitycznych, społecznych, kulturowych i technologicznych nabierają nowego znaczenia, także w pracy w kulturze. Odpowiednie zauważenie nadchodzących zmian, wykreowanie możliwych scenariuszy przyszłości i zbudowanie na ich podstawie innowacyjnych rozwiązań nie tylko ułatwi nam przygotowanie się na nowe reguły gry, ale także otworzy na nadchodzące możliwości.

Rozwiń swoje kompetencje i dowiedz się razem z nami, jak zrozumieć przyszłość!

Trendwatching w kulturze – warsztaty z Moniką Borycką (TrendRadar)
KIEDY: 14.04 i 21.04 | 9:00-16:00;
GDZIE: na żywo w Barbarze (ul. Świdnicka 8B);
DLA KOGO: dla praktyków i praktyczek kultury;
WSTĘP: Udział w wydarzeniu jest płatny. Możesz kupić bilet na jeden dzień warsztatów (99 zł) lub dwudniowy pakiet za 149 złotych.

Oba spotkania są powiązane tematycznie, ale niezależne od siebie. Możesz wziąć udział tylko w jednym warsztacie, jednak jeśli chcesz poznać szczegółowo tajniki trendwatchingu w kulturze to zachęcamy do udziału w obu!

↓↓

Bilety dostępne są TUTAJ

Plan warsztatów:

Jak czytać trendy?
14.04 | 9:00-16:00 | Barbara, ul. Świdnicka 8b

Jak być krok przed innymi? Jak tworzyć innowacyjną ofertę kulturalną, produkt czy usługę? Odpowiedź jest jedna – śledzić i rozumieć trendy, które już wkrótce zmienią naszą rzeczywistość! Obok prognoz przyszłości i sygnałów zmian, które wyrażają się właśnie poprzez trendy nie da się dziś przejść obojętnie. To szkolenie pomoże Ci zrozumieć przyszłość, zapoznać się ze światem trendów w sektorze kultury i warsztatem pracy trendwatchera.

Na spotkaniu dowiesz się m.in.:

  • czym jest trendwatching, forecast i foresight;
  • jak szukać i rozpoznawać pierwsze sygnały trendów, jak je czytać i analizować;
  • jak wykorzystać trendy w sektorze kultury – efektywnie je implementować i planować zmiany;
  • co zrobić, by odnaleźć się w świecie trendów w kulturze;
  • jak dzięki trendom być krok przed innymi i tam, gdzie wkrótce będą nasi odbiorcy;
  • w jaki sposób prognozować przyszłość
  • jak włączyć “trendowy radar”.


Futures creation – jak zaprojektować przyszłość w oparciu o nadchodzące trendy?
21.04 | 9:00-16:00 | Barbara, ul. Świdnicka 8b

Kompetencje pracy z przyszłością i podstawowa wiedza z zakresu futures studies będzie wkrótce jedną z ważniejszych umiejętności pożądanych w szybko zmieniającym się świecie. Przyszłość stawia przed nami ogromne wyzwania, dodatkowo w czasach dużej niepewności może budzić wiele niepokoju. Na tym warsztacie zaprzyjaźnisz się z przyszłością i nauczysz się prototypować jej możliwe scenariusze.

Na spotkaniu:

  • zdobędziesz podstawy wiedzy z zakresu metod foresightowych i badań nad przyszłością;
  • przejdziesz, w oparciu o kreatywną i kooperatywną metodę Lean Futures Creation, przez proces identyfikowania kluczowych zmian i budowania scenariuszy możliwych przyszłości w sektorze kultury;
  • dowiesz się, jak zacząć pracę z przyszłością i jak przygotować się na nadchodzące zmiany. A do tego w jaki sposób przyszłość może różnić się od naszych założeń i schematów i jakie działania możemy podjąć już teraz;
  • nauczysz się, jak wykorzystywać trendy w procesie projektowym.

Celem tego procesu nie jest przewidzenie jednej wersji przyszłości, ale zrozumienie długoterminowych skutków dzisiejszych trendów oraz praca z możliwymi scenariuszami tego, co będzie jutro, tak aby podejmować właściwie decyzje już dziś.

Bilety na warsztaty (99 złotych jeden dzień, 149 złotych dwa dni) kupisz TUTAJ

O prowadzącej:

Monika Borycka – trendresearcherka, analityczka innowacji i specjalistka future studies. Posiada 13-lat doświadczenia w mediach digitalowych największych ogólnopolskich stacji telewizyjnych, gdzie zajmowała się m.in. trendwatchingiem, tworzeniem raportów, analizą i wdrażaniem innowacji.

Założycielka TrendRadar, gdzie przybliża wiedzę o trendwatchingu. Wykładowczyni (UJ, SWPS, AGH), opiekunka merytoryczna studiów Trendwatching & Future Studies na AGH.

Posiada doświadczenie w realizacji różnych projektów indywidualnie i w partnerstwie w zakresie opracowania i prowadzenia warsztatów oraz szkoleń, tworzenia raportów trendowych i analitycznych, planowania innowacji online. Analizuje trendy, tłumaczy innowacje i pomaga zrozumieć przyszłość, pozwalając organizacjom przygotować się na zmiany i być zawsze krok przed innymi.

„Będzie Ukraina” – dołącz do artist talka w Recepcji

W najbliższy piątek zapraszamy na artist talk z Antonem Malinovskyim i Margo Reznik. Ukraiński duet podsumuje miesięczną rezydencję „Będzie Ukraina” i zaprezentuje efekty swoich artystycznych działań.

więcej

78 pomysłów na jesień w mieście – zakończyliśmy ostatni w tym roku nabór do Mikrograntów!

Poszukiwanie propozycji na nowe osiedlowe projekty w Mikrograntach trwało od 1 do 15 września. Przez dwa tygodnie nadesłaliście do nas aż 78 pomysłów na jesień w mieście! Teraz czas na pracę naszych jurorek i jurorów – poznajcie skład komisji, które ocenią Wasze zgłoszenia.

więcej

W listopadzie rusza Wrocławski Program Wydawniczy!

Przed nami kolejna edycja Wrocławskiego Programu Wydawniczego. Podstawowe założenia pozostają takie same: działanie ma wspierać publikację niekomercyjnych pozycji związanych z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem. Nadchodząca odsłona – pierwsza organizowana w całości przez nasz Instytut – przyniesie jednak istotne zmiany, które mają ułatwić wydawcom udział w programie.

więcej