Szkoła Sąsiedzkich Spacerów to projekt skupiony wokół poznawania wrocławskich osiedli, odkrywania lokalnych historii i, rzecz jasna, spacerowania. Po zeszłorocznej edycji, która pokazała, jak dużym zainteresowaniem cieszy się sąsiedzkie odkrywanie miasta, ruszamy z nową odsłoną – tym razem pod hasłem „Fokus na Fabryczną” i współorganizowaną przez Centrum Kultury Nowy Pafawag i Ośrodek Postaw Twórczych Zamek.
Praca w kulturze to nieustanny ruch: nowe projekty, zespoły, współprace, wyzwania i decyzje. Dlatego Praktyki Kultury – nasz cykl spotkań rozwijających kompetencje kadr kultury – zmieniają się razem z Wami i dla Was. W odpowiedzi na potrzeby środowiska uruchamiamy nowy format. Zapraszamy na kurs liderski, czyli intensywną serię warsztatów dla osób, które zarządzają zespołami, projektami […]
Otwieramy nabór do 4. edycji programu Dwulatka. Szkoła Praktyk Animacyjnych. W tym roku kursanci i kursantki będą rozwijać umiejętności w aż trzech miastach: Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku. Na zgłoszenia czekamy do 27 kwietnia!
Webinary, podcast oraz obszerny „zeszyt” pełen przydatnych wskazówek. Zapraszamy artystów i artystki sztuk wizualnych do korzystania z edukacyjnych, inspirujących nagrań i publikacji, będących efektami projektu Praktyki Twórcze.
Wrocławski Instytut podsumowuje pierwszą edycję Szkoły Sąsiedzkich Spacerów. Na łamach nowej e-publikacji tutorzy i tutorki cyklu warsztatów dzielą się wiedzą na temat historii spacerowania i urbanistyki, a także w kompleksowy sposób piszą o tym, w jaki sposób przygotować cały proces organizacji spaceru – od zbierania materiałów archiwalnych aż po promocję spaceru w swojej społeczności.
Wzmacnianie umiejętności, dzielenie się wiedzą i diagnozowanie środowiska pracy, mobilizujące do testowania coraz to nowszych, usprawniających rozwiązań. Jednym z filarów, na których opieramy swoją działalność, jest umożliwianie rozwoju zawodowego osobom pracującym w sektorze kultury. Szkolenia, warsztaty i wizyty są praktycznym przygotowaniem do coraz bardziej świadomej i zgłębiającej nasz potencjał pracy w żywiołowo zmieniającym się świecie […]
Od września do końca roku Wrocławski Instytut Kultury we współpracy z Fundacją Obserwatorium prowadzi projekt badawczy o wrocławskich scenach teatralnych (instytucjonalnych, prywatnych i niezależnych).
W sobotę, 16 listopada, w Barbarze odbyło się podsumowanie projektu Dwulatka. Szkoła Praktyk Animacyjnych. Dwuletni kurs, realizowany wspólnie przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu oraz Wrocławski Instytut Kultury, skierowany był do osób chcących wzmocnić swoje umiejętności lub zdobyć doświadczenie w pracy ze społecznościami lokalnymi.
Za nami webinary i mentoringi online, a teraz czas na spotkanie twarzą w twarz! 9 i 10 grudnia, grono doświadczonych artystek, projektantów, rzemieślniczek, kuratorów, koordynatorek i menadżerów spotka się z osobami aktywnymi w obszarze sztuk wizualnych, chcących omówić tematy związane z rozwojem swojej twórczości artystycznej.
16 listopada spotkamy się w Barbarze, by – po dwóch latach Szkoły Praktyk Animacyjnych, prowadzonej wspólnie przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu oraz Wrocławski Instytut Kultury – posłuchać o czterech zrealizowanych inicjatywach i porozmawiać o zaangażowaniu instytucji kultury z różnych części Polski w oddolne, społeczne projekty.
Wystartowały zapisy na kilkutygodniowy cykl edukacyjnych spotkań online, dzięki którym osoby aktywne w polu sztuk wizualnych dowiedzą się więcej o świadomym kierowaniu swoją marką. Inicjowanie współprac i profesjonalizowanie twórczej aktywności zgodnie z własnymi wartościami – zapraszamy!
Od końca września do końca grudnia Wrocławski Instytut Kultury we współpracy z Fundacją Obserwatorium przeprowadzać będą pierwsze we Wrocławiu badanie publiczności i niepubliczności wrocławskich scen teatralnych (instytucjonalnych, prywatnych i niezależnych).