Lutowy nabór do Mikrograntów pod lupą
Już 11 marca poznamy zwycięskie inicjatywy wyłonione spośród 63 nadesłanych wniosków w ścieżce dla osób fizycznych i grup nieformalnych. Ale zanim wyniki – przyjrzyjmy się statystyce!
Od 1 do 15 lutego 2025 roku, do ogólnomiejskiego programu można było zgłaszać propozycje wydarzeń aktywizujących mieszkańców i mieszkanki Wrocławia. Komisja jurorska, składająca się z przedstawicieli i przedstawicielek lokalnych NGO-sów, Rad Osiedli czy środowisk pozarządowych, naukowych i kulturalnych, właśnie ocenia zweryfikowane formalnie wnioski. Czekając na wyniki, analizujemy liczby pierwszego w tym roku naboru do Mikrograntów – prześledźmy najaktywniejsze osiedla, najczęstsze błędy formalne i Wasze pomysły na spędzanie wiosny w mieście!
Zgłoszenia i dyskwalifikacje
Podobnie jak w wielu poprzednich naborach, do systemu wpłynęło więcej zgłoszeń pojedynczych liderów i liderek niż od grup nieformalnych. Oczywiście w obu przypadkach otrzymujecie od nas pełne wsparcie przy realizacji projektu. Mimo, że nasza ścieżka jest w swojej nazwie dwuczłonowa, pamiętajcie, że jako lider/-ka inicjatywy możecie złożyć tylko jeden wniosek w naborze.


Z dużej liczby zgłoszonych projektów cieszymy się dopiero wtedy, gdy niewiele z nich musimy zdyskwalifikować. Liczne konsultacje telefoniczne, mailowe i na żywo, podczas których omawiamy z Wami pomysły, zanim trafią do systemu, mają zapobiec ewentualnym błędom formalnym. Te, niestety, wyeliminowały w lutowym naborze 13 wniosków. Pamiętajcie, że po rozmowie i dobrym przygotowaniu (jak zawsze odsyłamy do materiałów pomocniczych w mikrograntowej zakładce), formalności i zasady programu okazują się całkiem proste.
Najczęstsze błędy formalne w lutowym naborze:
➳ uwzględnianie w budżecie niemożliwych do pokrycia kosztów, takich jak zakup nagród, biletów wstępu czy środków trwałych (tablet, gra planszowa),
➳ planowanie wydarzeń w czasie wykraczającym poza regulaminowe terminy dla obecnego naboru,
➳ lokalizowanie działań na osiedlach z różnych obszarów (regulaminowo możemy je zaplanować na jednym z czterech obszarów – na Fabrycznej, Krzykach, Psim Polu lub Śródmieściu) czy planowanie aktywności na Starym Mieście,
➳ proponowanie inicjatyw, których nie współorganizujemy w Mikrograntach i takich, które nie realizują celów programu (wydarzenia jednorazowe, charytatywne, niewłączające uczestników i uczestniczek do aktywnego udziału, brak lokalnego osadzenia projektu),
➳ temat projektu tożsamy z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej (osoby składającej wniosek, w tym także lidera lub liderki grupy nieformalnej).
Gdzie planujecie swoje wydarzenia?
Wiosna będzie w sam raz na poznawanie się w plenerze! 30% zgłoszonych projektów zakłada wykorzystanie infrastruktury powstałej w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego, za co komisja może przyznać dodatkowe punkty – życzymy ich Wam jak najwięcej!
W lutowym naborze ubiegłego roku, Krzyki okazały się bezkonkurencyjnie najbardziej aktywnym osiedlem pod względem liczby planowanych wydarzeń. Nie inaczej jest tym razem! Dalsze miejsca w rankingu – niemal ex aequo – zajmują kolejno Fabryczna, Śródmieście i Psie Pole.


I jeszcze większy zoom. Na poniższej mapie możecie prześledzić liczby wszystkich działań zaplanowanych na konkretnych osiedlach w ramach czterech wyróżnionych w naszym regulaminie obszarów Wrocławia. Zwróćcie też uwagę na „wygaszone” pola, czyli miejsca, w których nie zlokalizowano żadnych wydarzeń. Sołtysowice, Kozanów, Gajowice i inne – liczymy na Waszą aktywność w kolejnym naborze!

Wasze pomysły na sąsiedzkie wydarzenia w mieście
Tym razem planujecie sporo warsztatów ruchowych, w tym tanecznych (solo i w grupie) służących dobremu samopoczuciu i rozbudzeniu własnej ekspresji. Chcecie również integrować się przy rękodziele i podczas warsztatów muzycznych w wymiarze relaksacyjnym i terapeutycznym. Obserwujemy powrót międzykulturowych spotkań kulinarnych oraz pomysłów na zbieranie lokalnych historii i ciekawostek na temat konkretnych osiedli. Poza tym nadchodząca wiosna inspiruje Was do planowania leśnych kąpieli, a nawet do wspólnego robienia pisanek!
Co po wynikach?
Wybrane inicjatywy z czterech obszarów, które poznamy 11 marca, otrzymają od nas nie tylko wsparcie finansowe (do 5 tysięcy złotych brutto), ale także pomoc organizacyjną, promocyjną i administracyjną. Wydarzenia w ramach zwycięskich projektów realizowane będą od początku kwietnia do końca czerwca. Trzymamy kciuki i… do zobaczenia na osiedlach!