Praktyki Kultury: Wiem i umiem, więc JESTEM! O budowaniu wizerunku i marki osobistej w kulturze – warsztaty z Michałem Zalewskim
Trzecie warsztaty w ramach Praktyk Kultury poświęcone kompetencjom własnym, skupione będą na zdobyciu konkretnej wiedzy i umiejętności przydatnych do rozpoczęcia przygody z budowaniem swojego wizerunku jako aktywnego w kulturze oraz działaniach twórczych eksperta/ekspertki.
Kilkanaście lat praktyki, dwie podyplomówki, kilka „fuszek” rocznie dzięki poleceniu przez znajomych, kilkunastostronnicowe portfolio projektów, niezliczone odbyte warsztaty… Jak to wszystko uporządkować i zebrać w całość, by w końcu zacząć mówić o sobie „pełnym głosem”, wszem i wobec?! Początki nie są łatwe, a i potencjalnych potknięć mamy na horyzoncie wiele. I na początek – trzeba się odważyć, żeby przedstawiać same i samych siebie jako ekspertki i ekspertów.
W trakcie spotkania warsztatowego, pod okiem Michała Zalewskiego, specjalisty od komunikacji i zarządzania informacją z wieloletnim doświadczeniem pracy w instytucjach kultury, dowiemy się, jak zacząć opowiadać o sobie publicznie. Jak się do tego w kilku krokach przygotować, jakie materiały o sobie zgromadzić i dlaczego jest to ważne, jeśli chcemy budować swoją markę jako specjalistów i specjalistek w kulturze. Poznamy różnorodne narzędzia do skutecznego zaznaczania swojej obecności w przestrzeni cyfrowej oraz tworzeniu wizerunku opartego na posiadanych kompetencjach. Poćwiczymy planowanie strategii swojej marki osobistej w oparciu o konkretne, wspólnie wybrane, niskokosztowe narzędzia. Wszystko to w kontekście różnorodnych aktywności w środowisku kultury – koordynacyjnych, produkcyjnych, marketingowych czy twórczych – którymi powinniśmy i powinnyśmy chcieć i umieć się chwalić. Z rozsądkiem, ale i planami na więcej podejdziemy do zaplanowania swojej drogi do autopromocji!
Porzucone portfolia, nigdy niedokończone strony, rozgrzebane profile na LinkedInie czy nieregularnie prowadzone konta na Instagramie – kto tego nie ma za sobą, niech ostatni zapisuje się na te warsztaty!
- dostępność: szczegółowe informacje o budynku – https://instytutkultury.pl/deklaracja-dostepnosci/ / w pobliżu Barbary znajdziecie liczne przystanki tramwajowe (linie 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 17, 18, 20) i autobusowe (linie K, 110, 602)
- zapisy i odpłatność: obowiązują zapisy przez formularz i opłata za warsztaty w wysokości 190 zł (dane do przelewu w potwierdzeniu zapisania się na warsztaty)
- prowadzenie: Michał Zalewski (Dobrze Powiedziane)
Czego się dowiemy?
- jak rozwój technologiczny wpłynął na zmianę definicji „personal brandingu”
- jak pracować z własnym wstydem i nadmierną skromnością przy tworzeniu marki
- dlaczego w budowaniu naszego wizerunku musimy być proaktywni i proaktywne
- jak nie wypalić się na starcie naszej aktywności w tworzeniu marki
- jak nie przesadzić z „komunikatami w komunikacji”
- co oznacza, że nasz wizerunek jest spójny i autentyczny oraz, że mamy swój styl
- jakie są najbardziej popularne platformy komunikacyjne do pracy z wizerunkiem oraz jak wybrać najlepsze dla siebie
- jakie atrybuty do budowania wizerunku ekspertów i ekspertek mają osoby pracujące w kulturze, aktywne twórczo
Co będziemy ćwiczyć?
- mówienie o sobie jako o ekspertach i ekspertach z konkretnymi kompetencjami, którymi możemy się chwalić
- dokonywanie wyborów w budowaniu strategii komunikacji swojej osoby i posiadanych kompetencji
- tworzenie „pakietu startowego” informacji i materiałów, z których korzystać będziemy przy pracy nad marką osobistą
Z czym skończymy warsztaty?
- z większą odwagą do podejmowania aktywności wokół marki osobistej oraz świadomością celu tych działań
- z czeklistą materiałów, które warto zebrać przed rozpoczęciem swoich działań nad budowaniem własnego wizerunku
- ze znajomością cyfrowych i analogowych narzędzi przydatnych do tworzenia marki osobistej
- z krótkim tekstem o sobie, który można wykorzystać do tworzenia bio czy publicznego przedstawiania się (w trakcie wystąpień, warsztatów etc.)
- z certyfikatem ukończenia sygnowanym przez Wrocławski Instytut Kultury i Dobrze Powiedziane
Jak się zgłosić?
- udział w warsztatach jest odpłatny 190 zł, liczba miejsc ograniczona
- obowiązują zapisy przez formularz, a następnie wykonanie przelewu na dane podane w wiadomości zwrotnej,
- w przypadku pytań, kontakt pod mailem: anna.bieliz@instytutkultury.pl
Z kim będziemy pracować?
Spotkanie poprowadzi Michał Zalewski – właściciel marki Dobrze Powiedziane, ekspert w zakresie komunikacji oraz zarządzania informacją, trener wystąpień publicznych, media relations manager i doświadczony rzecznik prasowy. Organizuje warsztaty z wystąpień publicznych, public relations, media relations, budowania marki osobistej oraz zarządzania kryzysami, które tworzą program „Korepetycje z pewności siebie”. Obecnie rzecznik i PR manager Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA oraz Communications Supervisor Grupy Medycznej Parens. Pełnił funkcję Head of Content i Public Relations RMF Classic+. Wieloletni rzecznik i członek dyrekcji KBF – niegdyś największej w Polsce instytucji łączącej kulturę z biznesem.
Poprowadził blisko tysiąc wydarzeń i spotkań. Promotor cyklicznych spotkań ze studentami, podczas których przekazuje wiedzę o pr, roli kultury w kreowaniu przestrzeni, o przemyśle spotkań oraz jego znaczeniu dla marketingu miejsc. Współpracował z takimi markami jak PEKAO S.A., PKO BP, TAURON Polska Energia, McDonald’s, Pracuj.pl, Blum Polska, Open Eyes Economy, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Zamek Królewski w Warszawie, Miasto Kraków, Intersnack i wiele innych. Gra na skrzypcach. Porusza się na rowerze, kiedy tylko pozwala na to pogoda. Lubi gruszki, psy i lasy iglaste.
Więcej o Dobrze Powiedziane: Instagram / LinkedIn / WWW
Do zobaczenia na wspólnym praktykowaniu!
Praktyki Kultury to cykl wydarzeń kompetencyjnych Wrocławskiego Instytutu Kultury wypełniony spotkaniami warsztatowymi, szkoleniowymi, treningowymi oraz aktywnościami opartymi na samouczeniu się środowiska czy wymianie doświadczeń między osobami z różnorodnym dorobkiem i kompetencjami w polu kultury. Celem całorocznych aktywności jest przede wszystkim spotkanie się we wspólnej przestrzeni – tematów, wyzwań, problemów, interesujących czy zupełnie nowych i nieznanych nam, praktyczkom i praktykom kultury zagadnień.
Dołącz do naszego profilu i grupy:
https://www.facebook.com/PraktykiKultury
https://www.facebook.com/groups/praktykikultury
Powrót do kalendarium