Produkt niszowy #7: Porcelanowa przyjemność – spotkanie z twórczynią Femifiga
Bohaterem siódmego spotkania z cyklu będzie porcelanowy masażer intymny stworzony przez projektantkę wzornictwa użytkowego Dominkę Drop.
Cykl Produkt Niszowy skupia się na odważnych, oryginalnych produktach i ich twórcach/twórczyniach, którzy nie idą na skróty. Właśnie dlatego w Miesiącu Dumy porozmawiamy z Dominiką Drop, twórczynią marki porcelanowych masażerów intymnych Femifiga. Przez wieki kobieca przyjemność i seksualność spychana była na margines. Dziś możemy otwarcie i głośno mówić o naszych intymnych i seksualnych potrzebach.
W wielu kulturach figa ma podwójne znaczenie. Z jednej strony symbolizuje płodność, dobrobyt i szczęście, z drugiej – kojarzona jest z wulgarnością, nieczystością i zagrożeniem. Ta dwuznaczność idealnie wpasowuje się w myśl przewodnią marki, która skupia się na Kobiecie: silnej i świadomej, ale także tej zagubionej, niepewnej, która potrzebuje wsparcia i wiary w siebie. A tak poza tym: „figa” po włosku to „cipka”!
Dominika Drop – projektantka wzornictwa użytkowego, absolwentka ASP we Wrocławiu oraz Bucks New University na wydziale projektowania mebli. Tworzy porcelanowe masażery intymne, inspirowane zastawą z babcinego kredensu. W pracy łączy rzemiosło z troską o zmysłowe doświadczenie, czerpiąc z filozofii slow sex, eco-seksualności i zrównoważonego projektowania. Pasję do połączenia z naturą rozwija również poprzez prowadzenie kąpieli leśnych.
Wstęp wolny!


Więcej o cyklu spotkań:
Nisza – wnęka w murze lub ścianie, wgłębienie w skale, wolne miejsce.
Produkt niszowy to projekt, w ramach którego raz w miesiącu spotykamy się z twórcami i twórczyniami niszowych produkcji – komiksów, płyt, kaset, fotobooków czy zinów. A grając z definicjami słownika polskiego – to projekt rzucający światło na twórczość swobodnie decydującą o własnym kształcie, robiącą miejsce na to, co nowe, eksperymentalne, nieregularne. Zapraszamy na spotkania z autorkami i autorami, którzy stawiają na swój wybór i swoje zamiłowania, bez względu na koszty produkcji, kapryśne algorytmy czy warunki rynku sprzedażowego.
Produkt, będący bohaterem naszego spotkania, umieszczamy w muzealnej gablocie, zapuszczając się na zaplecze jego powstawania, od procesu myślowego po finalne ukazanie się w obiegu. Produkt to punkt wyjścia do szerzej zarysowanego problemu i dalszych rozważań. Spójrz przez szybkę! Czy to, co niszowe, jest luksusowe?
Powrót do kalendarium