Menu

Kości zostały rzucone // The Die is Cast

Kości zostały rzucone // The Die is Cast

Jaka rozrywka cieszy się rosnącą popularnością? Gry planszowe! I nic dziwnego – to świetny sposób na spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną. A gdyby tak zagrać w planszówkę stworzoną wspólnie z bliskimi, sąsiadami i sąsiadkami? Pomysł entuzjastów gier, Dawida Giemzy i Anety Duszyńskiej (grupa nieformalna „Stupid Dream”), zrealizowany został w maju i czerwcu na Szczepinie.

Kości zostały rzucone/ The Die is Cast. Polsko-angielskie warsztaty tworzenia gier bez prądu” stały się to niepowtarzalną okazją do zbudowania fabuły na własnych zasadach. W przyjaznym, międzynarodowym gronie, pobudziliśmy kreatywne myślenie i na moment oderwaliśmy się od codzienności. Ważnym elementem projektu okazała się jego dwujęzyczność pomagająca nie tylko w integracji i poszerzeniu grona odbiorców, ale też w rozwijaniu kompetencji językowych i komunikacyjnych.

W spotkaniach mogły wziąć udział osoby od 16. roku życia – pasjonaci i pasjonatki planszówek oraz wszystkich, którzy chcieli/-ały aktywnie spędzić czas przy wspólnym stole. Zarówno osoby posługujące się językiem polskim, jak i te znające angielski. Od zarysu gry, przez szlifowanie mechaniki rozgrywki, po testowanie planszówki w praktyce – oto wspólna przygoda!

Po pięciu spotkaniach spotkaliśmy się na sympatycznym wieczorku integracyjnym, podczas którego w praktyce przetestowaliśmy nasze planszówki. Na zakończenie projektu powstały również dwa ebooki (jeden w języku polskim, drugi angielskim) podsumowujące proces tworzenia gier.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić harmonogram
  • 11.05, 17:15-20:15 | Stwórz swoją grę, to prostsze niż myślisz!
    Wymarzona gra: burza mózgów na temat gier i elementów, które czynią je fajnymi. Tworzenie ogólnego zarysu gier i jej kluczowych elementów – spisanie pomysłu
  • 13.05, 10:00-13:00 | Create your game, it’s easier than you think!
    Dream Game: Brainstorming game ideas and the elements that make them fun. Creating an overview of the game and its key elements – writing down the idea
  • 18.05, 17:15-20:15 | Prototypowanie czas zacząć!
    Tworzenie wczesnych prototypów gier przy użyciu materiałów papierniczych [plansza, karty, pionki, kostki] pod okiem prowadzących
  • 20.05, 10:00-13:00 | Time to start prototyping!
    Creating early game prototypes using paper materials [board, cards, pawns, dice] under the supervision of the tutors
  • 25.05, 17:15-20:15 | Składniki fajnych gier
    Burza mózgów: Mechaniki gier: wyłonienie tych odpowiednich dla gier uczestników, wprowadzenie ich do gier i wczesne testy
  • 27.05, 10:00-13:00 | Components of cool games
    Brainstorming game mechanics: identifying your game-appropriate elements, getting them into the games, and early testing
  • 1.06, 17:15-20:15 | To już jest grą?
    Szlifowanie elementów gier w oparciu o dobre praktyki i doświadczenie z testów, dostosowanie planszy i kart do wniosków z testów
  • 3.06, 10:00-13:00 | Is this a game already?
    Polishing game elements based on good practices and experience from testing, adapting the board and cards to the conclusions of the tests
  • 6.06, 17:15-20:15 | Ostatnie szlify
    Spisanie instrukcji, końcowe testy gier + instrukcji
  • 10.06, 10:00-13:00 | Last touches
    Writing instructions, final tests of games + instructions
  • 13.06 (godzina wkrótce) | Kości zostały rzucone… Będziemy grać w grę!

Wszystkie spotkania odbywały się w Klubie Promyk (ul. Ścinawska 20).

Projekt zrealizowany został w ramach Edycji 31. Mikrograntów
Wróć do listy projektów
Bądź na bieżąco!

Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co się u nas dzieje, zapisz się do newsletera.