Wiem i umiem, więc JESTEM! O budowaniu wizerunku i marki osobistej w kulturze – warsztaty z Michałem Zalewskim (Dobrze Powiedziane)
Trzecie spotkanie warsztatowe z cyklu „Praktyki Kultury”, odbyło się 21 maja we Wrocławskim Instytucie Kultury. Warsztaty skupione były na zdobyciu konkretnej wiedzy i umiejętności przydatnych do rozpoczęcia przygody z budowaniem swojego wizerunku jako aktywnego w kulturze oraz działaniach twórczych eksperta/ekspertki.
W trakcie spotkania warsztatowego, pod okiem Michała Zalewskiego, specjalisty od komunikacji i zarządzania informacją z wieloletnim doświadczeniem pracy w instytucjach kultury, uczestnicy i uczestniczki miały szansę dowiedzieć się się jak zacząć opowiadać o sobie publicznie. Dyskutowałyśmy, jak się do tego w kilku krokach przygotować, jakie materiały o sobie zgromadzić i dlaczego jest to ważne, jeśli chcemy budować swoją markę jako specjalistów i specjalistek w kulturze.
Poznawałyśmy różnorodne narzędzia do skutecznego zaznaczania swojej obecności w przestrzeni cyfrowej, ale także analogowej oraz przy tworzeniu wizerunku opartego na posiadanych kompetencjach. Wszystko to w kontekście różnorodnych aktywności w środowisku kultury – koordynacyjnych, produkcyjnych, marketingowych czy twórczych – którymi powinniśmy i powinnyśmy chcieć i umieć się chwalić.
Czego się dowiedzieliśmy i dowiedziałyśmy?
- jak rozwój technologiczny wpłynął na zmianę definicji „personal brandingu”
- jak pracować z własnym wstydem i nadmierną skromnością przy tworzeniu marki
- dlaczego w budowaniu naszego wizerunku musimy być proaktywni i proaktywne
- jak nie wypalić się na starcie naszej aktywności w tworzeniu marki
- jak nie przesadzić z „komunikatami w komunikacji”
- co oznacza, że nasz wizerunek jest spójny i autentyczny oraz, że mamy swój styl
- jakie są najbardziej popularne platformy komunikacyjne do pracy z wizerunkiem oraz jak wybrać najlepsze dla siebie
- jakie „analogowe” narzędzia – doskonale nam znane i często praktykowane, wybrać do pracy z rozpoznawalnością
- jakie atrybuty do budowania wizerunku ekspertów i ekspertek mają osoby pracujące w kulturze, aktywne twórczo
Co ćwiczyliśmy i ćwiczyłyśmy?
- mówienie o sobie jako o ekspertach i ekspertach z konkretnymi kompetencjami, którymi możemy się chwalić
- dokonywanie wyborów w budowaniu strategii komunikacji swojej osoby i posiadanych kompetencji
- tworzenie „pakietu startowego” informacji i materiałów, z których korzystać będziemy przy pracy nad marką osobistą
Warsztaty prowadził Michał Zalewski – właściciel marki Dobrze Powiedziane, ekspert w zakresie komunikacji oraz zarządzania informacją, trener wystąpień publicznych, media relations manager i doświadczony rzecznik prasowy. Organizuje warsztaty z wystąpień publicznych, public relations, media relations, budowania marki osobistej oraz zarządzania kryzysami, które tworzą program „Korepetycje z pewności siebie”. Obecnie rzecznik i PR manager Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA oraz Communications Supervisor Grupy Medycznej Parens. Pełnił funkcję Head of Content i Public Relations RMF Classic+. Wieloletni rzecznik i członek dyrekcji KBF – niegdyś największej w Polsce instytucji łączącej kulturę z biznesem.
Premiera trzeciego odcinka podcastu PRAKTYKI KULTURY już 13 czerwca, nastawcie uszy!