Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO WIK
obowiązuje od dnia 16.10.2024 r.
Informacje ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług sprzedaż biletów za pośrednictwem strony internetowej – SKLEPU INTERNETOWEGO działającego pod domeną www.instytutkultury.pl z zastrzeżeniem, że zasady uczestnictwa w poszczególnych Wydarzeniach organizowanych przez WIK (w tym o charakterze warsztatów, spotkań, prezentacji, koncertów oraz innych wydarzeń) mogą w sposób szczegółowy określać odrębne Regulaminy uczestnictwa w danej imprezie nakładające na KLIENTA dodatkowe obowiązki niewymienione w niniejszym Regulaminie. Każdy KLIENT najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO umową o zakup biletu oraz o udział w Wydarzeniu – w obu przypadkach zawartymi na odległość, ma możliwość zapoznania się i akceptacji niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu uczestnictwa w danej imprezie oraz jest informowany o przysługujących mu prawach i obowiązkach.. Regulamin jest także dokumentem wymaganym w świetle art. 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tj. z dnia 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759) z późn. zmianami).
- Właścicielem i administratorem sklepu oraz SPRZEDAWCĄ w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest:
Wrocławski Instytut Kultury z siedzibą we Wrocławiu
Adres:
ul. Świdnicka 8B
50-067 Wrocław
Adres do KORESPONDENCJI i PRZESYŁEK:
ul. Świdnicka 8B
50-067 Wrocław
Kontakt:
tel. +48 71 71 27 575 e-mail: wroclawski@instytutkutury.pl
Dane rejestrowe – rejestr i numer: wpisany do Rejestru Instytucji Kultury przez Prezydenta Wrocławia pod numerem 44/2023,
NIP 897-191-62-72, REGON 524047668
Numer rachunku bankowego: 07 1020 5226 0000 6102 0749 4802
- KUPUJĄCY ma prawo przed złożeniem ZAMÓWIENIA do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze SPRZEDAJĄCYM, w tym również zmieniających zapisy poniższego Regulaminu – w ramach dopuszczalnych przepisami. Negocjacje, te dla swej ważności wymagają formy pisemnej. W przypadku zrezygnowania przez KUPUJĄCEGO z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji zastosowanie ma poniższy regulamin.
I. DEFINICJE - SKLEP INTERNETOWY- oznacza, sklep internetowy działający pod domeną: www.instytutkultury.pl prowadzony przez Wrocławski Instytut Kultury.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tj. z dnia 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759) z późn. zmianami).
- KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (tj. z dnia 21 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1061) z późniejszymi zmianami)
- SPRZEDAWCA i USŁUGODAWCA – Wrocławski Instytut Kultury z siedzibą we Wrocławiu 50-067 przy ul. Świdnickiej 8B, wpisany do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Gminy Wrocław pod nr RIK 44/2023, NIP 897-191-62-72, REGON 524047668,
- KLIENT/ UŻYTKOWNIK- osoba fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza zawrzeć umowę lub korzysta z innych usług oferowanych poprzez stronę SKLEPU INTERNETOWEGO.
- KONSUMENT – KLIENT, osoba fizyczna dokonującą ze SPRZEDAWCĄ czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą – precyzyjna definicja – KODEKS CYWILNY Art.221, przy czym postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące praw konsumentów, w tym ustawowego prawa do odstąpienia od umowy praw z tytułu rękojmi na podstawie art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, dotyczą także Przedsiębiorcy – konsumenta, rozumianego jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w odniesieniu do umów zawieranych przez te osoby począwszy od dnia 01.01.2021 roku..
- BILET – bilet oferowany do sprzedaży lub usługa uczestnictwa w Wydarzeniu oferowana w SKLEPIE INTERNETOWYM.
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży BILETU zawierana na odległość za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie złożone elektronicznie o chęci zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY.
- ORGANIZATOR – organizator konkretnego Wydarzenia, na które sprzedawany jest Bilet oferowany w SKLEPIE INTERNETOWYM.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Każdy KLIENT zobowiązuje się do zapoznania się z treścią Regulaminu przed zakupem BILETÓW za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO.
- SPRZEDAWCA – w celu umożliwienia zawarcia umowy świadczy przez stronę www SKLEPU INTERNETOWEGO:
1) usługę przetwarzanie formularza ZAMÓWIENIA BILETÓW w sklepie internetowym
usługę NEWSLETTERA. - Usługi cyfrowe nieodpłatne wymienione w ust. 2 pkt 1) i 2), jako wyłączone z ustawy o Prawach konsumenta (Ar. 3 ust. 1 pkt 11), świadczone są na opisanych poniżej zasadach.
- Świadczenie usług elektronicznych w zakresie wskazanym w ust. 2 jest bezpłatne i nie wymaga od Użytkownika wykonania żadnych innych świadczeń, niż dostarczenie danych osobowych, każdorazowo wyłącznie w celu wykonania na jego rzecz usług, umowy lub obowiązku ustawowego.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia ZAMÓWIENIA w SKLEPIE INTERNETOWYM poprzez umieszczenie zamawianego towaru/BILETU wypełnienie formularza ZAMÓWIENIA zawierana jest na czas oznaczony – na okres wypełniania i przetwarzania ZAMÓWIENIA – i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia i zaakceptowania ZAMÓWIENIA lub anulowania ZAMÓWIENIA.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na przesyłaniu NEWSLETTERA na adres e-mail wskazany przez Użytkownika zawierana jest na czas nieoznaczony. Za moment jej zawarcia uznaje się potwierdzenie Użytkownikowi w przesłanej na wskazany przez niego adres e-mail, przyjęcia usługi do realizacji.
- W przypadku umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawartej na czas nieokreślony, obu stronom przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy:
• UŻYTKOWNIK, w tym KONSUMENT, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdej chwili składając odpowiednie oświadczenie w formie elektronicznej lub pisemnej na adres SPRZEDAWCY. SPRZEDAWCA niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia. SPRZEDAWCA w ciągu 7 dni od otrzymania wypowiedzenia usunie z danych zapisy objęte ochroną danych osobowych związane z usługą i zaprzestanie jej świadczenia. W przypadku usługi NEWSLETTERA do wypowiedzenia umowy wystarczy zaznaczenie w wiadomości email, przez którą przesyłany jest NEWSLETTER opcji „anuluj Subskrybcję ”.
• SPRZEDAWCA może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli KONSUMENT obiektywnie i bezprawnie rażąco narusza REGULAMIN – z zachowaniem terminu wypowiedzenia 30 dni licząc od dnia złożenia wypowiedzenia. Jeżeli obiema stronami umowy są przedsiębiorcy SPRZEDAWCA może w takiej sytuacji wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym.
• SPRZEDAWCA i UŻYTKOWNIK mogą rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
• KONSUMENT może odstąpić od umowy o świadczenie usługi elektronicznej (zarówno odpłatnej, jak i nieodpłatnej, bez podania przyczyn w terminie 14 dni liczonych od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych, (z wyjątkiem przypadku, gdy świadczenie usługi rozpocznie się przed upływem tego terminu na żądanie KONSUMENTA, potwierdzające w swej treści przyjęcie do wiadomości przez Konsumenta utraty uprawnień do odstąpienia od umowy w razie zgłoszenia takiego żądania). Konsument może odstąpić od umowy składając SPRZEDAWCY oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie wiadomości e-mail na adres wroclawski@instytutkultury.pl lub pisemnie na adres siedziby SPRZEDAWCY, w tym za pomocą wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik nr 2 do Regulaminu). Do zachowania terminu wystarczy złożenie lub wysłanie przez KONSUMENTA oświadczenia przed jego upływem. - Do współpracy z systemem informatycznym USŁUGODAWCY po stronie KLIENTA konieczny jest dostęp do komputera lub innego urządzenia umożliwiającego poprzez sieć Internetu nawiązanie komunikacji ze stroną internetową SKLEPU. W przypadku komputera – system winien być wyposażony w przeglądarkę internetową (przykładowo: Mozilla Firefox w wersji 131.0.2 lub wyższej lub inne o podobnych parametrach). Zalecana rozdzielczość monitora – nie mniejsza niż: 1024×768. Urządzenia mobilne muszą być wyposażone w oprogramowanie – dostarczone przez wytwórcę urządzenia – umożliwiające wykonywanie równoważnych do w/w przeglądarek komputerowych operacji. Ponadto konieczne jest posiadanie aktywnego konta e-mail. Dla pełnego skorzystania z wszystkich funkcji SKLEPU INTERNETOWEGO konieczne jest włączenie obsługi skryptów JavaScript i obsługi cookies. Użycie skryptów i cookies omawia POLITYKA PRYWATNOŚCI umieszczona w zakładce na stronie SKLEPU INTERNETOWEGO.
- KLIENT/UŻYTKOWNIK – zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych ze stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami. Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności osób trzecich.
- ZAMÓWIENIE można składać tylko drogą elektroniczną poprzez STRONĘ www SKLEPU INTERNETOWEGO.
- Informacje handlowe – cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o BILETACH znajdujące się na stronie www SPRZEDAWCY, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba BILETÓW i realizacja zamówień następuje według kolejności uznania na koncie SPRZEDAWCY płatności za zamówione BILETY, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- W informacjach o promocji lub obniżkach cen podawana jest cena, od której obliczany jest rabat/obniżka, cena po rabacie/obniżce, a także najniższa cena obowiązująca w okresie ostatnich 30 dni poprzedzających daną obniżkę ceny.
- Postanowienia niniejszego REGULAMINU nie mają na celu wyłączenia lub ograniczenia jakichkolwiek praw KLIENTA będącego jednocześnie KONSUMENTEM w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny – przysługujących mu na mocy obowiązujących przepisów prawa, w szczególności USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA z dnia 30 maja 2014 r. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego REGULAMINU z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
- W sprawach dotyczących składania i realizacji zamówień a także obsługi procesu reklamacyjnego ze SPRZEDAWCĄ można kontaktować się telefonicznie pod numerem telefonu +48 71 71 27 575 od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00-17.00, wyłączając dni świąteczne lub drogą elektroniczną – pocztą elektroniczną lub poprzez Stronę www SKLEPU INTERNETOWEGO.
III. ZAKUP BILETÓW
- KLIENT składając zamówienie na bilet dokonuje wyboru Wydarzenia, daty i godziny wydarzenia. W zależności od Wydarzenia w ramach systemu sprzedaży mogą być również dostępne bilety w różnych kategoriach cenowych w zależności od położenia miejsca biletowanego na widowni Wydarzenia lub zakresu uprawnień dostępowych na Wydarzenie. Na niektóre Wydarzenia dostępne są również bilety ulgowe. Takie bilety są udostępniane na dane Wydarzenie w zależności od decyzji Organizatora Wydarzenia.
- O cenach biletów na Wydarzenie decyduje Organizator. W przypadku biletów wstępu na miejsca numerowane na Wydarzenie lub na poszczególne części Wydarzenia, Organizator decyduje o przynależności konkretnych miejsc lub części Wydarzenia do danej kategorii cenowej.
- W ofercie SKLEPU INTERNETOWEGO znajdują się również bilety dla osób z niepełnosprawnościami. W przypadku osób z niepełnosprawnościami, o ile osoba taka potrzebuje pomocy osoby wspierającej, to osoba wspierająca ma prawo do wstępu na Wydarzenie na podstawie własnego biletu zakupionego w cenie 1,00 zł. Bilet osoby z niepełnosprawnością uprawnia jedną osobę wspierającą do zakupu biletu w cenie 1,00 zł, na którego podstawie ma ona prawo do wejścia na teren Wydarzenia i towarzyszenia osobie z niepełnosprawnością. Każdej osobie z niepełnosprawnością może towarzyszyć tylko jedna i ta sama osoba wspierająca przy każdym wejściu na teren Wydarzenia. Uprawnienie to ma zastosowanie wyłącznie w przypadku osób wspierających osoby poruszające się na wózkach z jakimkolwiek stopniem niepełnosprawności, a także z innymi niepełnosprawnościami w stopniu znacznym. Stopień niepełnosprawności, o którym mowa powyżej, powinien być potwierdzony orzeczeniem Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość) lub ważną legitymacją osoby niepełnosprawnej (wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość). Weryfikacja uprawnienia odbywa się przy wejściu na Wydarzenie. W przypadku braku w/w dokumentów lub ich niezgodności bilet nabyty przez osobę z niepełnosprawnością uprawnia do wstępu na Wydarzenie wyłącznie osobę z niepełnosprawnością, a osoba wspierająca zobowiązana jest zakupić własny bilet w normalnej cenie, bez prawa do w/w zniżki. Wchodząc na Wydarzenie i po pozytywnej weryfikacji dokumentów, o których mowa powyżej, o ile uczestnikom Wydarzenia wydawane są opaski uprawniające do przebywania na terenie Wydarzenia, osoba z niepełnosprawnością i jej osoba wspierająca, otrzymują odrębne opaski. Miejsca dla osób z niepełnosprawnościami wyznacza Organizator.
- KLIENT składając ZAMÓWIENIE w SKLEPIE INTERNETOWYM poprzez zaznaczenie opcji „kupuję i płacę” zobowiązuje się do zapłaty za BILETY:
1) w drodze przedpłaty na konto bankowe podane w danych SPRZEDAWCY lub
2) za pośrednictwem innych usług płatności natychmiastowych realizowanych przez:
Pay U
Wyboru opcji KLIENT dokonuje przy składaniu ZAMÓWIENIA. - Za realizację i bezpieczeństwo transakcji kartami płatniczymi przeprowadzanych na stronach internetowych www.instytutkultury.pl zgodnie ze swoim regulaminem.
- SPRZEDAWCA stosuje się do Kodeksu Dobrych Praktyk w rozumieniu ustawy z dnia 23.08.2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (treść dostępna pod adresem www.uokik.gov.pl/download.php?id=546)
- ZAMÓWIENIE drogą elektroniczną na dostępne BILETY za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
- System sprzedaży umożliwia KLIENTOWI jednorazowo zakup maksymalnie … BILETÓW na jedno Wydarzenie.
- W sprawie sprzedaży BILETÓW dla grup zorganizowanych prosimy o kontakt: tel. +48 71 71 27 575 adres email: wroclawski@instytutkultury.pl
- W przypadku jeżeli cena nie zostanie opłacona:
1) w przypadku płatności przelewem w ciągu 2 dni od momentu złożenia ZAMÓWIENIA,
2) w przypadku płatności za pośrednictwem systemu płatności natychmiastowych – w ciągu 60 minut od momentu złożenia ZAMÓWIENIA,
– zostanie ono anulowane. - BILETY pozostają własnością SPRZEDAWCY do czasu odnotowania przez niego potwierdzenia dokonania zapłaty przez KLIENTA.
- Po otrzymaniu ZAMÓWIENIA i potwierdzeniu dostępności BILETU SPRZEDAWCA potwierdza przyjęcie ZAMÓWIENIA i przystępuje do jego realizacji.
- Jeżeli z treści umowy wynika, że z tytułu jej realizacji powstaje zobowiązanie do zapłaty należności po stronie KONSUMENTA – dla ważności umowy jest on zobowiązany potwierdzić zrozumienie powstania obowiązku zapłaty kwoty określonej umową i złożyć oświadczenia poprzez akceptację ZAMÓWIENIA formułą: „Kupuję i płacę”.
- Jeżeli KLIENT posiada kupon rabatowy, dla jego skutecznego dodania niezbędne jest wprowadzenie jego danych w formularzu zamówienia przed użyciem przycisku „Kupuję i płacę”.
- Jeżeli KLIENTEM jest KONSUMENT, SPRZEDAWCA obowiązany jest niezwłocznie wydać BILET na nośniku KLIENTOWI, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej. Zakupiony BILET przesyłany jest do KLIENTA pocztą elektroniczną na dres podany w zamówieniu do samodzielnego wydrukowania przez KLIENTA. SPRZEDAWCA nie ponosi także odpowiedzialności za skutki podania przez KLIENTA, w trakcie wykonywania rezerwacji, błędnego adresu e-mail, na który przesyłane są bilety.
- W razie opóźnienia SPRZEDAWCY KONSUMENT może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania BILETU , a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić
- Jeżeli SPRZEDAWCA oświadczy, że świadczenia tego nie spełni, druga strona może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego.
- Brak możliwości zakupu BILETÓW za pośrednictwem systemu sprzedaży on-line oznacza także/nie oznacza* braku BILETÓW w drodze stacjonarnej .
- KLIENT kupując BILET akceptuje regulamin obiektu, na którym dobywa się Wydarzenie i regulamin uczestnictwa w Wydarzeniu.
- Wejście na Wydarzenie możliwe jest wyłącznie poprzez okazanie obsłudze wydrukowanego biletu w formacie A4, zawierającego unikatowy kod, nadawany przy zakupie biletu lub wiadomości sms /wraz z dowodem jego zakupu zawierającym w sobie numer zamówienia* oraz biletu w formie elektronicznej na tablecie lub telefonie.
- Pojedynczy bilet uprawnia do wejścia na dotyczące go Wydarzenie jedną osobę. KLIENT ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnienie biletu osobom trzecim. Bilet jest drukiem poufnym i nie może być powielany. Organizator nie ponosi odpowiedzialności w przypadku udostepnienia Biletu osobom trzecim. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia wstępu na salę w wypadku zaistnienia duplikatu biletu. W przypadku zgłoszenia się w sali kilku osób z tym samym biletem, upoważnioną do udziału w wydarzeniu będzie wyłącznie osoba, która zrealizowała bilet jako pierwsza.
IV. CENY I WYSYŁKA BILETÓW
- Podane w ofercie sklepu ceny BILETÓW są cenami w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają wymagane prawem podatki w tym podatek VAT).
- Podane ceny i nie uwzględniają rabatów i bonifikat. Rabaty i bonifikaty mogą być przyznawane indywidualnie lub grupowo, w tym w formie kodów rabatowych.
- Do ceny biletów na poszczególne Wydarzenia mogą być doliczone opłaty dodatkowe (w szczególności opłata serwisowa wyrażająca się w odpowiednim procencie całkowitej ceny zakupu biletu na wydarzenie lub opłaty wprowadzone przez Organizatora dla danego wydarzenia). O wysokości opłat dodatkowych oraz całkowitej cenie zakupu KLIENT zostanie poinformowany przed umożliwieniem mu dokonania zakupu biletu na Wydarzenie.
- W przypadku niegotówkowej zapłaty za bilet, całkowita cena zakupu uwzględniać może także opłatę transakcyjną. O wysokości opłaty transakcyjnej KLIENT zostanie poinformowany przed umożliwieniem mu dokonania zakupu biletu na wydarzenie.
- Bilety ulgowe przysługują uczniom, studentom, emerytom, rencistom. Uprawnienia do korzystania z ulgi sprawdzane są przed wejściem na wydarzenie .
- W trakcie trwania sprzedaży biletów w ramach systemu sprzedaży pula biletów na dane wydarzenie może być zwiększana (mogą być dodawane kolejne bilety do sprzedaży) lub zmniejszana. Wobec tego wskazane jest zapoznawanie się przez KLIENTÓW z aktualną ofertą.
- Ceny biletów mogą ulegać zmianie w trakcie trwania sprzedaży.
- Ceną wiążącą dla KLIENTA jest cena aktualna w chwili złożenia ZAMÓWIENIA.
- SKLEP INTERNETOWY nie stosuje mechanizmów indywidualnego dopasowywania cen do wyników profilowania danych KLIENTA,
- Sprzedawca jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji sprzedaży BILETU wystawia dokument sprzedaży. W przypadku życzenia KLIENTA otrzymania faktury VAT, faktura taka jest generowana na życzenie KLIENTA z zastrzeżeniem, że KLIENT musi o tym fakcie zawiadomić SPRZEDAWCĘ przed dokonaniem zakupu, podając numer NIP, faktura jest wówczas generowana poprzez zaznaczenie przez KLIENTA odpowiednich opcji w części dotyczącej oznaczenia KLIENTA i płatności za zamówienie.
- Wysyłka BILETÓW odbywa się drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez KLIENTA w zamówieniu. Każdy BILET zawiera unikatowy kod, nadawany mu przy zakupie odpowiadający numerowi zamówienia.
V. ZWROT BILETÓW
- Zwrot i wymiana biletów możliwe są wyłącznie w przypadku odwołania lub zmiany terminu Wydarzenia przez jego Organizatora. Zwrot i wymiana biletów możliwa jest wyłącznie na podstawie numeru zamówienia oraz potwierdzenia dokonania płatności.
- W zakresie, w jakim zwrot taki przysługuje, będą miały zastosowanie poniższe zasady.
- Zwrot biletu zakupionego przez SKLEP INTERNETOWY odbywa się przez jego unieważnienie przez SPRZEDAWCĘ na podstawie żądania zwrotu przesłanego przez KLIENTA.
- W przypadku zwrotu BILETU, SPRZEDAWCA będzie zobowiązany do zwrotu na rzecz KLIENTA ceny za bilet w przypadku i w zakresie kwot otrzymanych na ten cel przez Sprzedawcę od Organizatora wydarzenia (o ile jest nim podmiot inny niż SPRZEDAWCA).
- W przypadku podjęcia przez SPRZEDAWCĘ jako Organizatora wydarzenia decyzji, albo uzyskania przez SPRZEDAWCĘ od Organizatora (o ile jest nim podmiot inny niż SPRZEDAWCA). wiarygodnej informacji o odwołaniu wydarzenia lub zmianie jego daty, lub godziny, SPRZEDAWCA podejmie niezbędne działania w celu, jak najszybszego przekazania przedmiotowej informacji KLIENTOM.
- Środki zwracane są KLIENTOWI na numer rachunku bankowego, z którego została wykonana płatność za BILET, chyba że KLIENT wskaże inny numer rachunku wysyłając SPRZEDAWCY email z konta pocztowego przypisanego do zamówienia.
- Zwrot środków za zakupione bilety nastąpi w terminie 14 dni od dnia odwołania Wydarzenia.
- W przypadku zmiany daty wydarzenia, Sprzedawca jako Organizator Wydarzenia lub inny Organizator imprezy (o ile jest nim podmiot inny niż SPRZEDAWCA). za pośrednictwem SPRZEDAWCY zaproponuje KLIENTOM miejsca na wybrane Wydarzenie w innym terminie (w miarę dostępności) o wartości odpowiadającej wartości pierwotnie zakupionych biletów, chyba, że KLIENT nie wyrazi zgody na taką zmianę. W takim przypadku stosuje się postanowienia powyższe.
VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
Zgodnie z art. 38 pkt 12 USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA, z uwagi na fakt, że bilety każdorazowo uprawniają do uczestnictwa w oznaczonej co do daty imprezy kulturalnej lub rozrywkowej KONSUMENTOWI zawierającemu UMOWĘ SPRZEDAŻY nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
VII. USŁUGA NEWSLETTERA
- Korzystanie przez UŻYTKOWNIKA z treści informacyjno – promocyjnych (Newsletter) odbywa się na podstawie jego zamówienia – wyrażonej przez UŻYTKOWNIKA zgody na otrzymywanie Newslettera pod podanym adresem poczty elektronicznej.
- Newsletter zawiera treści informacyjno-promocyjne pochodzące od SPRZEDAWCY dotyczące SPRZEDAWCY i podmiotów trzecich.
- Otrzymywanie przez UŻYTKOWNIKA Newslettera wymaga dokonania następujących czynności (wszystkie warunki muszą zostać spełnione łącznie):
a) Złożenia zamówienia na otrzymywanie Newslettera za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO, lub w innej formie zaakceptowanej przez UŻYTKOWNIKA;
b) zaakceptowania przez UŻYTKOWNIKA postanowień niniejszego Regulaminu;
c) wyrażenia przez UŻYTKOWNIKA, zgody na przetwarzanie przez SPRZEDAWCĘ danych osobowych UŻYTKOWNIKA dla celów związanych z korzystaniem z Newslettera oraz w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od SPRZEDAWCY;
d) wyrażenia przez UŻYTKOWNIKA zgody na przetwarzanie przez SPRZEDAWCĘ danych dotyczących korzystania przez UŻYTKOWNIKA z serwisów, usług i funkcjonalności świadczonych przez SPRZEDAWCĘ w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności na otrzymywanie przez Użytkownika informacji handlowych pochodzących od SPRZEDAWCY oraz innych osób. - Zgoda na świadczenie usługi Newslettera i przesyłanie treści informacyjno-promocyjnych oraz przetwarzanie przez SPRZEDAWCĘ danych osobowych UŻYTKOWNIKA może zostać w każdej chwili cofnięta przez UŻYTKOWNIKA poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: rejestracja@instytutkultury.pl lub zaznaczenie w wiadomości email, przez którą przesyłany jest NEWSLETTER opcji „anuluj Subskrybcję ”, co jest równoznaczne z rezygnacją z korzystania z Newslettera.
VIII. PRZETWARZANIE I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Wszelkie dane osobowe podawane przez KLIENTÓW podczas procesu składania zamówienia służą i będą przetwarzane przez SPRZEDAWCĘ wyłącznie celu ukształtowania, zawarcia, zmiany lub rozwiązania Umowy pomiędzy SPRZEDAWCĄ i KLIENTEM i zrealizowania UMOWY SPRZEDAŻY lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej lub realizacji ZAMÓWIENIA (podstawa prawna : art. 6 ust. 1 pkt b) RODO), na czas niezbędny do jego realizacji, a po wykonaniu umowy w celu i na czas nie dłuższy niż okres, w jakim SPRZEDAWCA zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją umowy lub zamówienia w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora (podstawa prawna : art. 6 ust. 1 pkt f) RODO);
- Podanie danych osobowych przez KLIENTA jest dobrowolne, jednakże niepodanie wskazanych w REGULAMINIE danych osobowych niezbędnych do zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY lub umowy o świadczenie Usługi elektronicznej może skutkować niemożliwością zawarcia i realizacji tejże umowy.
- Dla zrealizowania obsługi Umowy SPRZEDAŻY konieczne jest podanie następujących danych KLIENTA:
a.nazwisko i imię;
b.adres;
c.adres e-mail;
d.numer telefonu kontaktowego
e. opcjonalnie na potrzeby wystawienia faktury VAT nazwa płatnika i jego NIP - Dla zrealizowania usługi NEWSLETTERA konieczne jest podanie następujących danych KLIENTA:
c.adres e-mail; - Administratorem danych osobowych KLIENTA będącego osobą fizyczną, zbieranych za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO jest: samorządowa instytucja kultury pod nazwą Wrocławski Instytut Kultury z siedzibą we Wrocławiu 50-067 przy ul. Świdnickiej 8B, wpisana do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Gminy Wrocław pod nr RIK 44/2023, NIP 897-191-62-72, REGON 524047668, (zwana dalej: SPRZEDAWCA lub Administrator). Dane te będą przetwarzane w siedzibie administratora we Wrocławiu lub podmiotów działających na jej zlecenie, realizujących zamówienie/umowę
- SPRZEDAWCA w ramach realizacji celu przetwarzania wskazanego w punkcie 1. może przekazywać dane osobowe podmiotom współpracującym z nim przy realizacji umów i zamówień. Podmioty te będą miały prawo do ich wykorzystania w pełnym zakresie zgody udzielonej na ich wykorzystanie na rzecz SPRZEDAWCY .
- KLIENTOWI przysługuje prawo dostępu do własnych danych osobowych i prawo do ich poprawiania lub sprostowania, prawo do żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo skargi do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) lub sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją, a także prawo do żądania przeniesienia danych ujętych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, a w razie przetwarzania danych na podstawie zgody klienta prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, odpowiednio do postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Z przysługujących mu wobec Administratora danych uprawnień KLIENT może skorzystać w siedzibie Administratora danych lub drogą pocztową czy też elektroniczną. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych należy kierować na adres: Strefa Kultury Wrocław, ul. Świdnicka 8B, 50-067 Wrocław, z dopiskiem „Dane Osobowe” lub na adres poczty elektronicznej: iod@strefakultury.pl, wpisując w temacie wiadomości „Dane osobowe”, a także pod numerem telefonu +48 71 71 27 575 Aktualne dane Inspektora Ochrony Danych ze Strony SKW podane są na stronie www.instytukultury.pl
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych określa POLITYKA PRYWATNOŚCI .
VIII. REKLAMACJE
- Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące funkcjonowania Strony Internetowej i SKLEPU INTERNETOWEGO, należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres: e-bok@instytutkultury.pl
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko, dokładny adres KLIENTA, numer zamówienia jak również dokładny opis i wskazanie przyczyny reklamacji.
- Reklamacje dotyczące UMOWY SPRZEDAŻY zostaną rozpatrzone niezwłoczne nie później niż w ciągu 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w tym okresie oznacza uznanie reklamacji.
- Reklamacje odnośnie świadczenia usług drogą elektroniczną zostaną rozpatrzone niezwłoczne nie później niż w ciągu 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w tym okresie oznacza uznanie reklamacji.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowa o zakup BILETU zawierana jest w języku polskim i pod jurysdykcją prawa polskiego. Wybór ten nie pozbawia jednak ochrony KONSUMENTA jaką przyznają mu przepisy, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa państwa, w którym KONSUMENT ma miejsce zwykłego pobytu, a przedsiębiorca kieruje swoją działalność do tego państwa i umowa wchodzi w zakres tej działalności.
- Treść Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na stronie SPRZEDAWCY i może być kopiowana i drukowana w każdej chwili przez Kupującego. Treść REGULAMINU może być też przesłana pocztą elektroniczną lub pocztą na życzenie KLIENTA.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w tym:
1) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. z dnia 21 czerwca 2024 r. (Dz.U. z 2024 r. poz. 1061) ze zm.);
2) ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 344);
3) Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ((tj. z dnia 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759) z późn. zmianami).);
4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
5) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781);
6) ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2509 ze zm.),
7) ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (tj. z dnia 11 maja 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1170) ze zm.). - Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego REGULAMINU zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone . W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
- Wszystkie zdjęcia zamieszczone w SKLEPIE INTERNETOWYM chronione są na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – (tj. z dnia 28 października 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2509) ze zm.) – posiadają twórczy i indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez zgody SPRZEDAWCY, jako Administratora SKLEPU INTERNETOWEGO
- W przypadku sporów związanych z realizacją zawartej umowy SPRZEDAWCA deklaruje wolę rozwiązania sporu na drodze postępowania polubownego pozasądowego – w tym do rozwiązania sporu przed mediatorem. W przypadku braku rozstrzygnięcia sporu na drodze polubownej sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd Powszechny.
- Ponadto SPRZEDAWCA informuje, że KLIENT będący Konsumentem ma prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez zastosowanie przepisów alternatywnych metod rozstrzygania sporów (ADR) – z wykorzystaniem niezależnych instytucji pozasądowych – w szczególności rzeczników praw konsumenta, arbitrów, mediatorów. Więcej informacji konsument może znaleźć na stronie https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php .