Rozwój publiczności – podsumowanie cyklu szkoleń
Rezultat cyklu szkoleń adresowanego do pracowników miejskich instytucji kultury we Wrocławiu. Od maja do października 2019 roku odbyło się sześć intensywnych spotkań ze specjalistami od rozwoju publiczności, ekspertami zajmującymi się jakościowymi i ilościowymi badaniami pola kultury oraz animatorami społecznymi.
Publikacja nie ma przypominać usystematyzowanego raportu, podręcznika czy skryptu – wybraliśmy formę hasłowego zestawienia tematów, które są na tyle uniwersalne, że zainspirować powinny każdego. Wprowadzają one w tajniki badania publiczności, zbierając najważniejsze tematy i zagadnienia oraz zestawiając konkretne i różnorodne przykłady pracy z uczestnikami procesów kulturotwórczych. W krótkich rozdziałach znajdziecie nie tylko podstawowe informacje dotyczące tego, jak budować długoterminowe relacje z publicznością, lecz także indywidualne spostrzeżenia i wskazówki ekspertów zajmujących się audience development czy animacją społeczną i kulturalną.
Zagadnienia i hasła zostały opatrzone nazwiskami prowadzących poszczególne warsztaty. Dzięki temu jeszcze mocniej widać, że o publiczności i uczestnictwie w kulturze można mówić na wiele sposobów i w różnych kontekstach. Mamy nadzieję, że przedstawione przykłady działań oraz dobrych praktyk zainspirują was do zainicjowania bądź kontynuowania procesu głębszego, wzajemnego poznawania oczekiwań publiczności i pracowników instytucji kultury!
Wróć do listy